Mini-DHE Træf

Mini DHE Træf er helt samme ånd som de kendte DHE Træfs – vi skruer blot lidt ned for aktiviteterne og maks op for hyggen og sammenholdet!
Fremadrettet vil Mini DHE Træf afholdes i ulige år, skiftende med det originale DHE Træf i lige år.
Til Mini DHE tilbydes et mindre udvalg af klasser end ved det store træf, der er ingen rangeringer men i stedet får alle startende feedback fra dommerne.
Der vil være et øget fokus på at ekvipagen føler sig godt tilpas på banen og da der er bedre tid, vil dommerne kunne kommunikere mere og der kan stilles spørgsmål til dommeren.
Til et mini DHE vil der stadig være udvalgte foredrag og workshops men ikke i samme omfang som et egentligt DHE Træf, ligesom forplejning enten er noget man selv medbringer eller hvis der serveres forplejning vil det være noget alle skal deltage i at klargøre.
Kort sagt Mini DHE er stadig alt det fede du kender fra DHE Træf bare i et mindre set-up og med mere tid til hygge og samvær!

58606398_280331939354489_2129101660419522560_n.jpg

Priser til mini-DHE træf:

Tilmeldings gebyr 175 kr

Boks med halm 450 kr

Camping 375 kr

Klassestarter: 30 kr for medlemmer og 40 kr for ikke medlemmer.

Priserne er gældende uanset om du kommer en dag eller to dage. OBS! Såfremt du ønsker at deltage den ene dag, kan du dele boksen med en anden deltager blot du selv finder denne.

Priser for boks og camping er iht. Gl. Estrup’s priser og uden fortjeneste til Foreningen hvorfor vi ikke kan ændre på disse.

Der er halm til fri afbenyttelse på pladsen - ønsker du andet strømiddel kan dette medbringes - dog skal det være brandbart dvs ingen spagnum !

En campingplads inkludere en plads til telt, campingvogn eller heste trailer uanset antal personer.

Mini-DHE Træf 2019 på Gl. Estrup

Har du sat kryds i kalenderens 25.-26. maj ?? Som I forhåbentlig ved så afholder vi årets Mini DHE træf som vores eget arrangement som en del af Gl. Estrup landbrugsmesse.

Tilmeldingen lukker 15.04.2019.

Mini DHE Træf får sit helt eget område på dyrskuepladsen, en bane til hhv. jordarbejde og jordarbejde løs, samt en bane til Mountaintrail/Agility – her bygger vi en fed bane som vi alle skal muntre os på.

På den lille bane og i vores eget telt afholder vi traditionen tro demoer og workshops med dygtige fagfolk og hestetrænere.

Fordelen ved at være en del af Gl. Estrup landbrugsmesse er at alle messens gæster får mulighed for at opleve alt det fede vi laver til DHE træf. Skuets heste-udstillere får mulighed for at komme ned og deltage med deres heste naturligvis og I som deltagere i Mini DHE kan naturligvis deltage i skuet med at udstille jeres heste til mønstring såfremt de opfylder kravene herfor.

Vi håber I er nysgerrige på at læse mere om Landbrugsmessen – www.landbrugsmessen.dk/

_S5A7190.jpg
normal.jpg
_S5A8254.jpg
_S5A7582.jpg

Afdragsordning

Som noget nyt i år kan du tilmelde dig via afdragsordning. I webshoppen vælger du KUN "Køb via afdragsordning", denne har en værdi af 250 kr som er dit første afdrag, og som ikke refunderes ved framelding. Din tilmelding koster 625kr for deltagelse med en hest, dvs du herefter skal afdrage 375 kr over 2 betalinger. Ønsker du campingplads skal denne tilvælges inde i selve formularen for afdragsordningen, IKKE som tilvalg ved siden af afdragsordningen. Campingpladsens værdi er 375 kr og din resterende betaling bliver herved 750 kr fordelt på 2 afdrag. Efter dit køb på afdragsordning modtager du en faktura fra foreningen med dine resterende betalinger. Afdrag betales pr. 01.03 og 01.04. Ønsker du hest nr. 2 skriv en email til info@dhetraef.dk.

Deltagelse med hest til mini DHE

Når du skal ha din hest med til Mini DHE skal den i år ”ind synes” jf. Landbrugsmessens øvrige regler for heste.

Det betyder ganske konkret at din hest bliver tilset af en dyrlæge som skal godkende og give den adgang på pladsen. Det er et helt almindeligt overordnet sundhedstjek hvor de tjekker at den ikke er snottet eller har eksem og lignende.

OBS: Hesten skal IKKE være vaccineret for at deltage på landbrugsmessen!

Ind syning af dyr er fredag aften fra 18-20, Lørdag morgen 7-8 og Søndag morgen forventelig 7-8 men mere information følger.

Da det er et dyrskue må hestene ikke forlade pladsen før kl. 16 begge dage. MEN forlader hesten pladsen må den kun komme ind ved en yderligere indsyn i et angivet tidsrum.

På skuet må der ikke være paddocks derfor skal alle heste opstaldes i stævnebokse, men da det jo er dyrskue så må man frit trække rundt med sin hest på pladsen og lufte den.

Boksene sørger man selv for at strø med halm der er tilgængelig på pladsen – Det er tilladt at medbringe egen strøelse, dog skal det være brandbart. Derfor ingen spagnum. Vi er så MEGA HELDIGE at vi får vores bokse sat op i DHE området – helt tæt på der hvor vi selv er!

Vand skal hentes i spande eller vandsække indenfor almindelig gå-afstand, foder skal medbringes, hø kan købes.

Nøjj hvor vi glæder os!!

Ankomst på pladsen

Når du ankommer med dyr skal du følge skiltene med aflæsning – indkørslen er ved selve Gl. Estrup Museum. Du skal ankomme i de angivne tidsrum Fredag kl 18-20. Bliver du forhindret skal du kontakte os så vi kan give dyrlægen besked.

Alle dyr skal igennem dyrlæge kontrol  dvs. du skal have dit pas med til hesten, så tjekker dyrlægen den for almen sundhed dvs. luftveje, eksem og lign.

OBS OBS OBS: Der er IKKE krav om vaccine for at deltage i arrangementet hverken fra DHE Træfs side eller fra Landbrugsmessens side!!

OBS OBS OBS!!!! Grundet EHV-1 i omløb er det vigtigt at det tages temperatur på alle deltagende heste 10 dage før deltagelse i arrangementet. Det er en regel der er udarbejdet af Landbrugsmessen sammen med SEGES.

Camping og Forplejning under Mini DHE.

Nu er det virkeligt vigtigt at du spidser ører! På Mini DHE følger campingen landbrugsmessens retningslinier. Dvs du køber en campingplads via din tilmelding med hest – i denne camping plads er der ubegrænset antal mennesker – dvs. at foretrækker du at kunne brede sig som enkelt person i dit medbragte telt eller campingvogn koster pladsen 375 kr, men er du mere til at spare på finanserne og sove i lag med veninderne så kan du stoppe 10 perosner ind i dit 2 mandstelt og opnå en overnatning til den nette sum af 37,50 kr !!

Er du helt med?? Campingen er altså ikke pr. person men pr. camping plads- uanset hvor mange mennesker I sover!

Det vil altså sige at der kun skal købes en campist billet, og så kan I sove ligeså mange i vil – blot disse personer enten er tilmeldt med hest via vores tilmelding, har købet dagsbiletter i forsalg via landbrugsmessens hjemmesiden: www.landbrugsmessen.dk/

Vi har ingen forplejning med i Mini DHE - Du kan vælge at medbringe din egen mad, eller købe det i nogle af messens mange lækre madboder. Alt fra en hurtig fransk hotdog på ”ydre Ringvej” , snup en pandekage på indre ringvej, eller smørrebrød og kold kartoffelssalat i det store madtelt.

Der er mulighed for at deltage i vores fælles morgenmad, som inkl. 2 rundstykker, smør og kaffe. Resten skal selv medbringes. Tilmelding sker ved at skrive en SMS til Kathrine Ungstrup på 20476354, vi håber selvfølgelig så mange af jer har lyst til at deltage. :)

Lørdag aften har vi sørget for at tage to gasgrill med, som vi fælles kan bruge og nyde vores aftensmad sammen!

I DHE området har vi vores eget telt hvori du bla. finder sekretariatet, her kan du også sidde og nyde din mad mens du ser hvad der sker i området.

OBS! Kan du ikke tage hesten med i byen kan du bakke op om arrangementet ved at deltage udelukkende som campist - her køber du blot overnatning for 375 kr og entre billetter i forsalg via www.landbrugsmessen.dk eller i entreen når du ankommer på pladsen. Du kan naturligvis også besøge os i dagtimerne ved blot at ankomme og købe billet i entreen.

Desuden er det helt ligemeget om du ankommer med et telt, campingvogn eller vælger at bruge heste traileren!

Det blir så fedt!

Drop-In Klasse koncept.

Det bliver nemt i år!! Du skal ikke tilmelde til Klasserne og du undgår alt hurlumhejet med startlister og tidsplaner der skrider (Det gør vi heldigvis også – hurra!)

Konceptet ved Mini DHE er uden rangeringer dvs. uden rosetter og sløjfer. I stedet får du god tid på banen og brugbar feedback fra dommeren.

Du tilmelder dig til selve klasserne på pladsen,  fredag aften og lørdag morgen efter ankomster – men du må også gerne tilmelde dig løbene på dagen såfremt tidsplanen for klasserne tillader det.  Vi kalder det Drop-In, du dropper in - betaler og deltager derefter på banen - det er da mega nemt !

Klasserne du kan stille op i er Jordarbejde, jordarbejde løs, Agility, Trail og Team Trail!

Klassestarter: 30 kr for medlemmer og 40 kr for ikke medlemmer.

Der er mulighed for at købe klippekort, så man ikke skal lave enkelt betalingerne hele tiden!!!!

Klasser

Der udbydes følgende klasser:

Jordarbejde – du vælger selv niveau - Se programmer HER.

Jordarbejde Løs – du vælger selv niveau - Se programmer HER.

Agility – Let Middel Øvet – Patterns oplyses på dagen - Se beskrivelser HER.

Trail – let middel Øvet – Patterns oplyses på dagen -Se beskrivelser HER.

Team Trail – klassen hvor du skal ride med en makker ! Patterns oplyses på dagen og har du ikke en makker når du ankommer kan du måske finde en blandt de øvrige deltagere - Se beskrivelser HER.

Dommere

Der vil være dommere på banerne til hver klasse, hvilke ved vi endnu ikke men som de bliver klarlagt oplyses de her på siden

Hvem kan deltage

Som ved ethvert andet DHE Træf er alle velkomne, Eneste krav er at deltagere under 18 år er ifølge med forældre eller anden værge på pladsen.

Der skelnes ikke imellem pony og hest i deltagelse af aktiviteter og tilmelding.

Hestens alder refererer til kalenderåret. Heste, som i kalenderåret fylder 2 år, er velkomne på pladsen for at opnå miljøtræning. Ønsker du at medbringe yngre hest skal dette foregå efter aftale med DHE træf teamet.

• Heste som i kalenderåret fylder 3 år, kan kun deltage i klasser fra jorden og kan ikke rangeres.

• Heste som i kalenderåret fylder 4 år, kan deltage i både discipliner fra jord og ryg,

Udstyr

Samme regelsæt som ved originale DHE Træf’s, læs HER

Øvrige ting der sker – tag familien med

Landbrugsmessen er fuld af Aktiviteter – Du kan også besøge landbrugsmessens side via linket HER ;)

I 2019 kan du både opleve Falkoner show, der er superseje skovhuggere der dyster i vilde konkurrencer, der er spejderområde, legeområde til børnene, masser af maskinudstillere, landbrugsgrej og der er Køer, får, geder og endda grise på pladsen – Helt sikkert en oplevelse for hele familien!

Entre billetter kan købes ved ankomst eller i forsalg vi landbrugsmessens hjemmeside HER

HUSK: Som tilmeldt med hest til Mini DHE får du to partout armbånd med i din tilmelding (gælder 2 dage pr. armbånd)

Udstiller i HESTE OMRÅDET

Kunne du tænke dig at have en 3m x 3m stand i heste området i landbrugsmessen, så kontakt os på mailen info@dhetraef.dk